Özgeçmiş

ÖZGEÇMİŞ

Prof. Dr. M. Murat Naki, 1972 yılında Kars’ta doğdu. İlk öğrenimine Kars’ta başladıktan sonra, orta ve lise öğrenimini Erzurum Anadolu Lisesi’nde tamamladı. 1991 yılında İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi’ni kazandı. Tıp eğitimini tamamlayarak, Tıpta Uzmanlık Sınavı’nda Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği’ne asistan olarak başladı.

Aynı klinikte 5 yıllık başasistanlık sürecinde; İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Jinekolojik Onkoloji Bilim Dalı’nda klinik gözlemci ve araştırmacı olarak ve New York’ta Memorial Sloan-Kettering Cancer Center’da klinik gözlemci ve araştırmacı olarak bulundu. Sonrasında Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde bilimsel aktivitelerine devam etti. Sağlık Bakanlığı tarafından açılan sınavla Klinik Şefi ünvanlıyla Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği’ni kurdu. Sağlık Bakanlığı’nın uygun görülen uzmanların yan dal eğitimi verebilmeleri açısından başlattığı yan dal sertifikasyon programında 2011 yılında “Jinekolojik Onkoloji Cerrahisi” yan dal uzmanı olmaya hak kazandı. Bulunduğu her üç klinikte sayısız asistan yetiştirmiş olan Prof. Dr. M. Murat Naki, başvurduğu Doçentlik sınavını da başarıyla geçerek, 2012 yılında Üniversite Doçenti ünvanı aldı.

Prof. Dr. M. Murat Naki, jinekolojik onkoloji alanında sayısız ameliyatlar yapmış ve günümüzün teknolojisi olan kapalı yöntemle jinekolojik kanser cerrahisi yapan az sayıda uzmandan biridir. Ülkemizde 3 boyutlu Laparoskopi yöntemini kullanarak ameliyat yapan ilk cerrahtır. Ayrıca son teknoloji ürünü olan daVinci Robotik Cerrahi sistemini kullanan az sayıdaki “konsol” cerrahından biridir.

Jinekolojik kanserler konusunda yaptığı araştırmalar ve çalışmalarla ön plana çıkan Prof. Dr. M. Murat Naki; ayrıca kanser dışı jinekolojik hastalıklar ve gebelik konularında bilimsel çalışmalarına devam etmekte ve hastalarına Nişantaşı’nda bulunan kendi kliniğinde hizmet vermektedir.

Dr. Naki’nin hedefi; jinekolojik onkoloji alanında ülkesini dünya çapında en iyi temsil etmek ve gelişen teknolojiyi yerinde kullanarak, hastalarına üst düzey tanı ve tedavi alternatiflerini sunmaktır.